Alt-Fel.ro



Tags: piata, firme, marketing, vanzari, afaceri

Firmele sanatoase au departamente distincte pentru vanzari si pentru marketing. Combinarea acestor doua activitati intr-un singur serviciu se dovedeste adesea un dezavantaj pentru marketing. Personalul are tendinta sa se concentreze pe vanzari, lasand pe un plan secundar actiuni deosebit de importante: sondarea pietei, urmarirea tendintelor acesteia, examinarea modului in care ar trebui sa evolueze produsul pentru a continua sa raspunda asteptarilor consumatorilor, derminarea celor mai potrivite canale de distributie etc. Iar rezultatul va fi ca va veti indeparta din ce in ce mai mult de clienti, pana cand o alta firma va umple acest gol creat de propria dvs. neglijenta.

Verificati doua lucruri:
1. De cand dateaza ultimul sondaj in randurile clientilor dvs.? Daca dateaza de mai mult de un an, inseamna ca nu mai sunteti la curent cu nevoile clientilor, ratand astfel oportunitatea de a va imbunatati oferta si de a va spori, implicit, cifra de afaceri;
2. Ce atitudine aveti, ca intreprinzator? Considerati ca toate pietele va apartin si ca puteti vinde orice, oricui? O astfel de atitudine este nociva. Existenta ei constituie un semnal major de alarma, pentru ca dovedeste ca nu aveti o directie clara de actiune.
Intreprinzatorii cu afaceri stabile si durabile cunosc domeniul in care activeaza la fel de bine cum isi cunosc propria firma. Ei sunt la curent cu cifrele globale ale pietei, cu pozitia firmei lor pe piata, pot chiar estima volumul vanzarilor inregistrat de firmele concurente.
Daca doriti sa va inscrieti si dvs. in rindul unor asemenea intreprinzatori, informati-va permanent despre ceea ce se intampla. Lipsa informatiilor corecte si complete se traduce prin costuri mai ridicate decat cele anticipate, termene nerespectate, intarzieri la livrarea marfurilor, proiecte carora nu le mai dati de capat etc., adica lucruri care compromit viitorul oricarei afaceri.

Editorial preluat din newsletter-ul www.ideideafaceri.ro


Alt-Fel.ro © 2024