Tags: piata, firme, marketing, vanzari, afaceri
Firmele sanatoase au departamente distincte pentru vanzari si
pentru marketing. Combinarea acestor doua activitati intr-un singur serviciu se
dovedeste adesea un dezavantaj pentru marketing. Personalul are tendinta sa se
concentreze pe vanzari, lasand pe un plan secundar actiuni deosebit de
importante: sondarea pietei, urmarirea tendintelor acesteia, examinarea modului
in care ar trebui sa evolueze produsul pentru a continua sa raspunda
asteptarilor consumatorilor, derminarea celor mai potrivite canale de
distributie etc. Iar rezultatul va fi ca va veti indeparta din ce in ce mai mult
de clienti, pana cand o alta firma va umple acest gol creat de propria dvs.
neglijenta.
Verificati doua lucruri:
1. De cand dateaza
ultimul sondaj in randurile clientilor dvs.? Daca dateaza de mai mult de un an,
inseamna ca nu mai sunteti la curent cu nevoile clientilor, ratand astfel
oportunitatea de a va imbunatati oferta si de a va spori, implicit, cifra de
afaceri;
2. Ce atitudine aveti, ca intreprinzator?
Considerati ca toate pietele va apartin si ca puteti vinde orice, oricui? O
astfel de atitudine este nociva. Existenta ei constituie un semnal major de
alarma, pentru ca dovedeste ca nu aveti o directie clara de
actiune.
Intreprinzatorii cu afaceri stabile si durabile cunosc domeniul in
care activeaza la fel de bine cum isi cunosc propria firma. Ei sunt la curent cu
cifrele globale ale pietei, cu pozitia firmei lor pe piata, pot chiar estima
volumul vanzarilor inregistrat de firmele concurente.
Daca doriti sa va
inscrieti si dvs. in rindul unor asemenea intreprinzatori, informati-va
permanent despre ceea ce se intampla. Lipsa informatiilor corecte si complete se
traduce prin costuri mai ridicate decat cele anticipate, termene nerespectate,
intarzieri la livrarea marfurilor, proiecte carora nu le mai dati de capat etc.,
adica lucruri care compromit viitorul oricarei afaceri.
Editorial preluat din newsletter-ul www.ideideafaceri.ro