Tags: clienti, servicii, marketing
Aveti clienti care renunta brusc la serviciile firmei dvs.? Mai
mult ca sigur. Indiferent cat de mult va dati peste cap sa faceti treaba buna si
sa veniti in intimpinarea nevoilor lor, va treziti intr-o zi ca unii dintre ei
dispar fara nici un cuvant. ?Fara nici un cuvant? ? asta e partea
inspaimantatoare. Clientii tacuti sunt cei mai periculosi, pentru ca ei nu va
dau nici un indiciu despre cum ar fi trebuit sa mearga lucrurile astfel incat ei
sa fie multumiti si afacerea dvs. sa fie OK. Iar fara asemenea indicii nu aveti
cum sa stiti ce e de facut.
Va ganditi, poate, ca nu e mare scofala ca pleaca
?doi-trei carcotasi, acolo?. Dar? sigur e vorba despre niste carcotasi? Nu cumva
sunt niste clienti foarte buni, dar care pur si simplu n-au primit atentia
cuvenita atunci cand au avut o problema legata de firma dvs.? In acest caz, vina
e strict a dvs. Si pierderea tot a dvs.
De ce nu va spune clientul ce-l
nemultumeste? Poate pentru ca nu-l ajutati sa faca asta. Daca el suna la firma
sa spuna ce are pe suflet si acolo i se raspunde: ?Nu tine de mine, sunati la
numarul cutare si vorbiti cu responsabilul de departament?, clientul va gandi:
?Ba pardon! De ce atata bataie de cap?? Si va fi mai simplu pentru el sa renunte
la produsele sau serviciile firmei dvs. De aceea, in functie de specificul
afacerii pe care o conduceti, gasiti o modalitate prin care sa va informati
clientii ca au la dispozitie un mijloc simplu si rapid pentru a va semnala ce nu
merge cum trebuie (un numar de telefon, o condica de sugestii si reclamatii
etc.).
A pastra un client deja existent costa de opt ori mai putin decat a
castiga unul nou. Deci, atentie!
Editorial preluat din newsletterul www.ideideafaceri.ro