Alt-Fel.ro



Tags: banci, credite

Acestea trateaza in bataie de joc putinii clienti pe care ii mai servesc. Numai in ianuarie ANPC a inregistrat 410 reclamatii, 60% dintre acestea fiind intemeiate. Iulian Urban: Profitul lor de pe urma abaterilor este mult mai mare decat amenda primita.

Chiar daca de la inceputul anului trecut bancile sunt obligate sa intocmeasca contracte mai transparente si mai clare, numarul reclamatiilor populatiei este in crestere. Clientii bancilor reclama clauze contractuale abuzive, majorarea dobanzilor sau perceperea unor comisioane neprevazute. In luna ianuarie a acestui an numarul plangerilor depuse la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-a ridicat la 410.

Potrivit reprezentantilor ANPC, numarul petitiilor intemeiate se ridica la 60% din totalul celor depuse, iar cuantumul amenzilor aplicate numai in Bucuresti s-a ridicat la 361.000 lei. Numarul mare al reclamatiilor clientilor vine pe fondul scaderii masive a creditarii, in conditiile in care bancile prefera sa-si tina banii in rezervele BNR si pe piata interbancara, in loc sa acorde credite populatiei si firmelor afectate de criza. ''Cele mai frecvente reclamatii ale clientilor institutiilor financiare se refera la faptul ca bancile majoreaza dobanzile si comisioanele fara a-si informa clientii, introduc noi comisioane, altele decat cele trecute in contracte (comision administrare cont curent, comision de depunere la ghiseul bancii, comision pentru eliberarea unei adrese de refinantare, comision de administrare a creditului).

De asemenea, mai sunt semnalate inchideri de cont neoperate la timp sau promotiile inselatoare, de tipul "depui la noi banii si primesti o suma din partea bancii", suma fiind alta decat cea asteptata de client'', se arata intr-un document remis de ANPC, la solicitarea Curierului National.

Pe langa acestea, au mai fost semnalate campaniile promotionale care determina consumatorii sa aduca clienti bancilor in schimbul unor sume de bani, inregistrarea la Biroul de Credit pentru datorii inexistente, refuzul de a prelua reclamatiile sau informarea incompleta a consumatorilor.

Urban: Banca face ce vrea cu respectivul client

Continuarea in BankNews


Alt-Fel.ro © 2021