Tags: afaceri, idei de afaceri
In urma cu milioane de ani,
omul (sau stramosul omului) era un animal pipernicit, fara prea mari sanse, care
se lupta din greu sa supravietuiasca in fata altor animale mult mai puternice
decat el. In conditiile acestea, cum se face ca a ajuns sa stapaneasca
lumea?
Raspunsul e mult mai simplu decat va asteptati. Motivul care a
stat la baza succesului omului, ca specie, a fost faptul ca el, spre deosebire
de celelalte animale, avea? un deget opozabil. Aceasta particularitate anatomica
aparent banala a fost elementul care i-a permis omului sa cucereasca lumea.
Pentru ca, avand un deget opozabil, omul a putut sa apuce obiectele din jur
(pietre, crengi), sa le transforme in unelte (din ce in ce mai complexe) si
sa-si creeze cu ajutorul lor avantaje pe care celelalte animale nu si le puteau
crea. N-a fost asadar vorba de cine stie ce calitati iesite din comun ? omul a
devenit stapanul lumii datorita, pur si simplu, unui banal deget
opozabil.
Intreprinzatorii au si ei un
"deget opozabil" care ii diferentiaza de oamenii obisnuiti si care le permite sa
se ridice, mult peste medie, ca standard de viata. Care sa fie acest "deget
opozabil"? Care sa fie, deci, trasatura comuna a tuturor celor care fac afaceri?
Sa fie oare acel fler innascut despre care se tot vorbeste? Sa fie oare
competenta intr-un anumit domeniu, pe baza careia poti identifica usor ce
oportunitati ofera domeniul respectiv? Sa fie oare talentul de a lucra cu
oamenii, astfel incat sa reusesti sa-i atragi in preajma ta pe cei mai valorosi
dintre ei?
Cam prea complicat. "Degetul opozabil" al intreprinzatorilor,
ca si adevaratul deget opozabil (cel al omului, ca specie), trebuie sa fie un
lucru simplu. Si chiar este un lucru simplu: el consta in curajul de a actiona.
Acesta este elementul care ii diferentiaza pe intreprinzatori de oamenii
obisnuiti ? faptul ca la un moment dat in viata lor au avut curajul de a
actiona, de a intra efectiv in afaceri, cu toate riscurile si dificultatile pe
care le-a presupus acest pas. Pentru ca degeaba identifici o oportunitate
trasnet, degeaba te documentezi de la A la Z, degeaba pui la punct toate
amanuntele, degeaba esti un tip inteligent... Atata timp cat nu actionezi, cat
nu dai efectiv piept cu piata reala (nu cu cea din carti), nu poti spune ca ai o
afacere. Ci cel mult un hobby.
A actiona inseamna, pana la urma, a te
confrunta de buna voie cu lucruri noi. Doar asa inveti, doar asa evoluezi.
Altfel cum? Si cu cat confruntarea aceasta e mai dura, cu atat inveti (evoluezi)
mai repede.
Editorial preluat din www.ideideafaceri.ro