Tags: idei de afaceri, piata, marketing
O lege absoluta a oricarui conflict este: "Castiga cel care detine superioritatea fortelor in locul unde se desfasoara batalia." Pentru ca, ne place sau nu, oricat de mari ar fi resursele aflate la dispozitia noastra, ele sunt totusi limitate. Si, din acest motiv, nimic nu exprima mai bine esenta succesului decat concentrarea.
Asa cum ne invata istoria, nu conteaza sa ai o armata mai mare decat a adeversarului daca ea nu se afla in locul potrivit, la momentul potrivit. Este o regula care se reflecta, fara nici o exceptie, si in lumea afacerilor. Daca privim la intreprinzatorii sau managerii de success, vom vedea ca actioneaza intotdeauna cam in acelasi mod:
- isi aleg cu atentie punctul decisiv
- concentreaza in acel punct cea mai mare parte a fortelor
-
insista pana cand obtin o victorie clara,
in timp ce intreprinzatorii mediocri si ineficienti procedeaza exact pe dos: - isi impart eforturile in prea multe directii
- concentreaza fortele (insuficiente) in locul nepotrivit
- schimba directia inainte de o victorie clara.
in timp ce intreprinzatorii mediocri si ineficienti procedeaza exact pe dos:
Punctul-cheie in toata aceasta discutie si care sta la baza tuturor strategiilor si tacticilor de guerrilla marketing este ca, pentru a castiga in razboi sau in afaceri, nu este deloc necesar sa fii mai tare decat concurenta la nivel global, atat timp cat esti mai puternic in locul unde se desfasoara lupta. Si orice text serios de marketing va va spune ca acest obiectiv, concentrarea pe piata, se obtine cand sunt intreprinse patru lucruri:
1) segmentarea pietei;
2) gasirea unei nise unde sa operezi cu success;
3) analizarea dorintelor consumatorilor respectivei nise;
4) diferentierea de celelalte intreprinderi concurente.
Pentru firmele mici, absenta concentrarii este killerul nr.1: ele nu au nici o sansa sa infrunte o mare intreprindere in ceea ce se priveste preturile, capacitatea de distributie, volumul de marfa vanduta. Singura sansa este de a miza pe nise mici, pe produse deosebite, pe calitate si pe serviciu personalizat. Si, o data in plus, concentrarea va fi cheia castigatoare.
Atentie! Concentrarea inseamna a decide; a decide implica riscul de a gresi; riscul implica curajul. Iata deci motivul pentru care multora le este asa de greu sa aleaga unde sa isi concentreze eforturile. As vrea sa am o reteta pentru a rezolva aceasta dificultate, dar, din pacate, ea nu exista. Daca nu ai curajul sa iei decizii si sa iti asumi riscul ca acestea sa fie gresite, singura cale este sa pui pe altcineva sa decida in locul tau. Dar nu asa procedeaza un intreprinzator...
Spor la lucru.
Editorial preluat din newsletter-ul www.ideideafaceri.ro