Alt-Fel.ro



Tags: romani, Feleac, La Colline, afacere, afaceri, idei de afaceri, branzeturi frantuzesti, branza de capra, Auchan, Cora, Mega Image, Cluj



Sa mai spuna cineva ca romanii nu-s isteti!

Un veterinar roman, trait vreun an pe Valea Loirei, a prins gustul branzeturilor originare zonei. Nici nu era prea greu! Branzeturile rafinate, unele chiar cu mucegai, au facut deliciul tuturor manifestarilor stiintifice si evenimentelor mondene din mediul in care si-a desfasurat activitatea timp de 1 an.

Intors in tara si stabilit la poalele Feleaculului a constat ca nu poate uita gustul branzei de capra – reteta frantuzeasca. De gasit pe piata romanesca – greu lucru, dar nu imposibl. Si asa s-a nascut ideea brilianta a unei afaceri de nisa, cu branzeturi de capra, dupa retete frantuzesti.

Iata cum, o placere a papilelor sale gustative, lipsa de piata romaneasca a acestor produse sofisticate, dar si cunoasterea biologiei speciei numita "capra domestica" l-au determinat sa-si puna in practica ideea.

Produsele din laptele de capra cuceresc vertiginos spatii din ce in ce mai largi. De ce ar rezista romanii acestui trend? Sunt renumite pentru continutul redus de grasime, pentru efectul lor antistres, datorat excesului de viatamina B12 din lapte (prof. dr. Mencinicopschi), pentru numarul redus de calorii/100 gr. si, nu in ultimul, rand pentru savorea lor. In plus, lucru foarte important, branza de capra este recomandata chiar si persoanelor care nu tolereaza lactoza.

"In Romania exista suficient lapte de capra, iar potentialul de dezvoltare este enorm, laptele de capra nefiind supus cotelor si altor restrictii impuse de UE. Argumentele forte tin de biologia speciei: capra se inmulteste rapid, face, in medie 1,6 iezi pe an si produce mai mult lapte decat vaca, raportat la masa corporala a fiecarui animal", explica dl Ovidiu Spanu, proprietarul afacerii.



"La Colline" este numele brandului. "Dealul Feleacului" ar fi sunat prea neaos, poate putin nepotrivit unor fineturi frantuzesti. Azi, la aproape 4 ani de la demararea afacerii, desi anual investeste in dezvoltarea afacerii sale, Ovidiu Spanu asteapta profituri de peste 20.000 de euro si de ce nu, in viitor, peste 1 milion de euro!

Inceputa cu doar 500.000 euro, in familie, afacerea sa cu branzeturi realizate dupa retete frantuzesti prospera. Productia lunara de branza se ridica la 3-4 tone. Intre 30-50% din productie pleaca peste granite, in Ungaria, Cehia si Slovacia.

Pe piata locala produsele sunt vandute in Auchan, Cora, Mega Image, dar si companiei de catering aviatic de pe aeroportul din Otopeni. La Cluj produsele se gasesc, ori in magazinul fimei, ori in anumite magazine de delicatese sau de prodse naturiste. Mai livreaza si restaurantelor apartinand unor hoteluri sau anumitor firme de catering.


Cum se face branza de capra La Colline

Numai branzeturi de calitate, dupa retete una si una. Te lingi pe degete! Poti alege intre branza de capra clasica, branza cu ierburi, cu trufe, cu piper mozaic, cu seminte si multe altele. Pe langa gama cunoscuta de branzeturi "La Colline", dl Ovidiu Spanu a iesit pe piata in 2010 si cu laptele de capra, iaurtul de capra de baut, branza de capra cu mucegai alb tip Camembert, iar din toamna, a aparut si kefirul de capra.

Concurenta pe piata romaneasca? Nu are! Sunt doar firme care importa branzeturile din Franta, dar la preturi prohibitive. Piata de desfacere? Are, slava Domnului! A fost greu sa intre pe piata romaneasca doar cu produse de capra, dar a reusit.

Iata ce poate face un roman determinat! Un roman cu idei! Cum era vorba aceea? "Daca vrei, poti."? Ahaaaa!

Alt-Fel.ro © 2018