Tags: vanzari, marketing, interviu, limbajul trupului
In timpul interviului de angajare, fiti atent la...
...cat de interesanta vi se pare discutia cu persoana
respectiva.
...limbajul
trupului. Daca intervievatul este nervos, usor temator sau umil in
discutia cu dvs., nu puneti asta pe seama importantei pe care o are interviul
pentru el. Daca e temator cu dvs., va fi temator si cu clientii, iar nesiguranta
sa va distruge acel sentiment de incredere absolut necesar pentru incheierea
unei vanzari. Un indiciu foarte clar privind gradul de incredere a candidatului
in fortele proprii il constituie contactul vizual intre el si dvs. Un bun
contact dovedeste faptul ca cel intervievat este o persoana activa, obisnuita sa
comunice si careia ii place sa intre in contact cu oamenii. Daca el insa va
evita privirea, inseamna ca e timorat si asta n-are cum sa fie un atu pentru
cineva care vrea sa fie vanzator.
...cati bani vrea candidatul sa
castige. Este un aspect foarte important, deoarece, intr-un sistem
corect de evaluare a eficientei muncii, castigurile unui angajat sunt direct
proportionale cu castigurile pe care acesta le aduce firmei. Exemplul cel mai
clar este al sistemului comisionului pe baza de vanzari ? castigi doar daca
vinzi. Ca urmare, daca sistemul este acelasi si in firma dvs., aveti tot
interesul sa cautati oameni care vor sa obtina cat mai multi bani, pentru ca
asta inseamna ca si dvs. veti obtine mai multi bani.
Cei care se multumesc cu
mai putin vor munci doar atat cat sa-si atinga nivelul de multumire si firma
dvs. va fi, asadar, pagubita. Intrebati-va pur si simplu daca va face placere sa stati de
vorba cu omul din fata dvs. Daca observati ca sustinerea interviului in sine va
plictiseste, fiti sigur ca la fel de plictisit va fi orice potential client al
firmei dvs. caruia candidatul respectiv va incerca sa-i vanda ceva.
Nu uitati ca
incheierea unei vanzari depinde in proportie de 85% de personalitatea
vanzatorului (aici intrand atitudinea acestuia, farmecul, aspectul ingrijit,
usurinta de a comunica etc.) si doar in proportie de 15% de cunostintele despre
produsul oferit. Aceste cunostinte, evident, sunt importante, dar nu ele
constituie elementul esential (e relativ usor sa inveti pe cineva ce este si ce
face un anumit produs, in schimb e aproape imposibil sa ?predai? cuiva arta de a
fi o persoana placuta, comunicativa etc.).
Editorial preluat din www.ideideafaceri.ro