Alt-Fel.ro



Tags: vanzari, marketing, interviu, limbajul trupului

In timpul interviului de angajare, fiti atent la...

...cat de interesanta vi se pare discutia cu persoana respectiva.

...limbajul trupului. Daca intervievatul este nervos, usor temator sau umil in discutia cu dvs., nu puneti asta pe seama importantei pe care o are interviul pentru el. Daca e temator cu dvs., va fi temator si cu clientii, iar nesiguranta sa va distruge acel sentiment de incredere absolut necesar pentru incheierea unei vanzari. Un indiciu foarte clar privind gradul de incredere a candidatului in fortele proprii il constituie contactul vizual intre el si dvs. Un bun contact dovedeste faptul ca cel intervievat este o persoana activa, obisnuita sa comunice si careia ii place sa intre in contact cu oamenii. Daca el insa va evita privirea, inseamna ca e timorat si asta n-are cum sa fie un atu pentru cineva care vrea sa fie vanzator.

...cati bani vrea candidatul sa castige. Este un aspect foarte important, deoarece, intr-un sistem corect de evaluare a eficientei muncii, castigurile unui angajat sunt direct proportionale cu castigurile pe care acesta le aduce firmei. Exemplul cel mai clar este al sistemului comisionului pe baza de vanzari ? castigi doar daca vinzi. Ca urmare, daca sistemul este acelasi si in firma dvs., aveti tot interesul sa cautati oameni care vor sa obtina cat mai multi bani, pentru ca asta inseamna ca si dvs. veti obtine mai multi bani.

Cei care se multumesc cu mai putin vor munci doar atat cat sa-si atinga nivelul de multumire si firma dvs. va fi, asadar, pagubita. Intrebati-va pur si simplu daca va face placere sa stati de vorba cu omul din fata dvs. Daca observati ca sustinerea interviului in sine va plictiseste, fiti sigur ca la fel de plictisit va fi orice potential client al firmei dvs. caruia candidatul respectiv va incerca sa-i vanda ceva.


Nu uitati ca incheierea unei vanzari depinde in proportie de 85% de personalitatea vanzatorului (aici intrand atitudinea acestuia, farmecul, aspectul ingrijit, usurinta de a comunica etc.) si doar in proportie de 15% de cunostintele despre produsul oferit. Aceste cunostinte, evident, sunt importante, dar nu ele constituie elementul esential (e relativ usor sa inveti pe cineva ce este si ce face un anumit produs, in schimb e aproape imposibil sa ?predai? cuiva arta de a fi o persoana placuta, comunicativa etc.).

Editorial preluat din www.ideideafaceri.ro


Alt-Fel.ro © 2024