Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: hotel, oameni, arhitecti, ingineri, om, serviciu, lift, bani, idee, creativitate


Cu ani in urma, conducerea hotelului El Cortez, din San Diego, a gasit necorspunzator pentru uzul clientilor unicul lift de care hotelul dispunea. Dupa ce s-au sfatuit  si au cantarit cu atentie argumentele pro - securitatea oamenilor - si contra - nemultumirea unora siliti sa urce pe scari, imposibilitatea cazarii unor persoane mai in varsta etc. - managerii hotelului au decis scoaterea din functiune a liftului.

Au angajat ingineri si arhitecti pentru constructia celui de-al doilea lift. Specialistii au discutat cateva solutii, urmand sa o ia in calcul pe cea mai avantajoasa.  Aceasta presupunea gaurirea plafoanelor la fiecare etaj.

Omul de serviciu aflat in preajma echipei de ingineri, auzind discutiile infierbantate, i-a intrebat despre intentiile lor. Putin amuzati de indrazneala umilului angajat i-au explicat totusi planul actiunii. Omul de serviciu s-a aratat foarte ingrijorat.

"Oaspetii cazati in hotel vor avea de suportat zgomote infernale, praf, mizerie, vanzoleala!" "Nicio problema! Hotelul se va inchide." a venit prompt raspunsul specialistilor.

Ingrijorarea omului de serviciu a atins noi nivele: "Bine, dar hotelul va pierde o groaza de bani! Unii angajati vor ramane pe drumuri."

"Ai o solutie mai buna?" l-au intrebat cu vadita superioritate si adanca ironie arhitectii.  
Omul de serviciu i-a surprins cu raspunsul sau prompt: "Ati putea construi liftul in afara hotelului. Pe exteriorul unui perete. Si toate neajunsurile ar diparea. Oaspetii nu ar mai trebui evacuati, sederea lor in hotel nefiind afectata in vreun fel. Nu vor fi pierderi banesti si nici vreun angajat concediat"

Arhitectii l-au privit siderati. Asa ceva nu mai fusese facut niciodata. Cine a mai pomenit un lift exterior? Si totusi, idee era de-a dreptul fenomenala. Arhitectii si inginerii au hotarat ca era o idee demna de toata atentia lor. Mai mult! Pentru gandirea sa creativa omul de serviciu a fost angajat in echipa lor!

Liftul exterior! Un element arhitectuaral atat de banal azi, a fost ideea geniala nascuta in creierul unui om de serviciu. Nu a unui arhitect specializat! Nu a unei persoane din top managementul hotelului. Nu! A fost ideea unui creier de top! Creierul unui om simplu!

Numele lui? Cine-l mai stie? Dar morala este una pe masura ideii pe care creativul om a avut-o: idei stralucite poate avea oricine, indiferent de pregatire, de educatie. Important este curajul de a gandi in afara tiparelor! Outside the box! Asa ca... sparge tiparele!