Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 


Actorul Dragos Bucur, prezent in programul Shooting Stars care se desfasoara in cadrul Festivalului de Film de la Berlin (11 - 21 februarie), vorbeste intr-un interviu acordat MEDIAFAX despre selectia sa in programul ce promoveaza actorii europeni, dar si despre evolutia sa in cinematografie.

Reporter: Cine este Dragos Bucur?

Dragos Bucur: In interviuri, incerc sa fiu cat mai onest, dar oricat de cinstit ai fi, rezultatul este o imagine undeva intre ce esti in realitate si ceea ce vrei sa creada lumea despre tine. Dragos Bucur nu este definit de ceea ce face ca actor sau ca persoana publica, dar si de ceea ce realizeaza ca tata, fiu, sot, prieten si, in general, ca om normal.

Rep: Ce inseamna pentru tine actoria? Cum vezi tu aceasta meserie?

D.B. : Actoria chiar asta e pentru mine, o meserie. O meserie cu reguli, cu program, cu documentare, proiecte, avantaje si dezavantaje, salarii si prime. Din fericire, mai are un aspect pe care nu multe profesii il au, si anume placerea de a o practica. Imi place mult ceea ce fac, dar nu cred ca exista riscul sa devina mai importanta decat viata mea personala, desi a fost o perioada in care asa a fost.

Rep: Cum vezi evolutia ta profesionala? Vorbeste-mi putin despre cele mai importante roluri ale tale.

D. B.: Evolutia mea profesionala a fost si este strans legata de oamenii pe care i-am cunoscut si cu care am rezonat. E important sa fii la locul si la timpul potrivit, dar eu as completa spunand ca e important si sa cunosti oamenii potriviti in momentul potrivit. "Marfa si banii" este filmul cu care a pornit cariera mea in cinematografie si Cristi Puiu este regizorul care mi-a trasat primele directii in actoria de film. La numai un an, l-am cunoscut pe Radu Muntean si am filmat impreuna "Furia" si asa a inceput "evolutia mea". De altfel, cu Radu am ramas prieten bun si am continuat colaborarea noastra cativa ani mai tarziu, cu "Hartia va fi albastra" si apoi cu "Boogie". Cu Corneliu Porumboiu am lucrat prima oara pentru un film de-al lui de facultate si, desi rezultatul nu a fost pe masura asteptarilor niciunuia dintre noi, am simtit amandoi ca suntem pe aceeasi lungime de unda, asa ca, doi ani mai tarziu, am filmat impreuna "Visul lui Liviu", iar in 2008, "Politist, adjectiv" si cred ca bine am facut.

Dupa "Boogie" am ajuns la castingul din Berlin pentru filmul lui Peter Weir si asta a fost inca un pas foarte important pentru cariera mea.

Rep: Ai lucrat in principal cu regizori si actori romani, dar penultimul film (nu luam in considerare "Marti, dupa Craciun", de Radu Muntean) a fost cu Peter Weir, deci o experienta internationala. Poti sa faci o paralela intre cele doua moduri de lucru?

D.B.: Nu pot sa spun ca sunt diferente majore. Adica, cum am spus, camera e camera, actorii sunt actorii, replicile sunt replici. Intr-adevar, e putin mai complicat sa joci in alta limba decat in romana, dar, tinand cont ca personajul meu era un sarb, era ok si sa ai un accent mai greoi si sa mai fie doua-trei dezacorduri.

Peter Weir e un regizor foarte deschis, ceea ce e foarte bine si inteleg ca lucrul acesta nu e foarte des intalnit in industria asta de film din afara. Weir colaboreaza cu actorul, vorbeste, se sfatuieste, primeste idei de la tine, ceea ce e bine. Actorii au fost foarte profesionisti, incepand cu Saoirse Ronan pana la Ed Harris. Stiu sa isi faca treaba foarte bine.

Rep: Spune-mi cateva cuvinte despre ce crezi de motivarea juriului in alegerea ta la Shooting Stars: "Actorul ne aminteste de cantaretul vrajitor din Hamelin, cel cu fluier fermecat. El se dedica cu atata intensitate interpretarii, incat publicul nu are de ales si trebuie sa-l urmeze. Cu enorm de multa precizie, el da viata conflictelor interioare ale personajelor sale si efectul este fascinant".

D.B.: Despre motivarea aceasta ar trebui sa vorbeasca juriul, nu eu, dar sper ca asemanarea pe care au gasit-o intre mine si cantaretul vrajitor se refera strict la capacitatea de "a vraji publicul", nu si la restul povestii.

Rep: Cum ai perceput experienta Shooting Stars? Adica ce a insemnat asta pentru tine ca actor? Eu consider ca tu esti deja un actor cunoscut, de ce ai mai fi avut nevoie de expunerea asta?

D.B.: Este inca o treapta in evolutia mea profesionala, sper... Acest program nu promite marea cu sarea, ci este o expunere a actorilor selectionati in cadrul Festivalului de Film de la Berlin, intalniri cu directori de casting, agenti si presa de specialitate internationala.

Ok, eu sunt un actor cunoscut, dar adevarul e ca sunt un actor cunoscut in Romania. In afara, deocamdata nu pot sa spun ca am o expunere extraordinar de mare. Festivalurile si toate succesele inregistrate de filmele in care am jucat sunt mai mult ca cinematografie, ca filme. Eu ca actor nu pot sa spun ca am fost promovat, ok, el este personajul principal din filmul cutare, filmele au inregistrat succese. Si atunci e un lucru bun ca se intampla acest program si ca sunt prezent in cadrul programului asta, mai ales pentru piata europeana, dar si pentru cea americana.

Rep: Povesteste-mi, te rog, despre program. In ce consta el? Cum se desfasoara exact lucrurile?

D.B.: Sunt foarte multe receptii, foarte multe petreceri, cateva sedinte foto, cateva interviuri si, in rest, intalniri cu directori de casting din intreaga lume si cativa agenti. Practic, ei incearca sa te ia si sa le spuna tuturor: ei sunt cei mai buni, ei sunt cei mai buni, ei sunt cei mai buni, anul asta.

Rep: Si cum ai fost primit pana acum, din punctul tau de vedere?

D.B.: Au fost receptiile, la care oamenii au fost foarte interesati, nu stiu doar daca de mine in particular sau de noi toti, in general. Dar veneau, vorbeau cu noi, stiau, erau informatii despre noi, respectiv despre mine.

Rep: Cum vei fructifica aceasta experienta?

D.B.: Mai mult de a fi prezent acolo nu am ce face. Spuneam, mai devreme, ca sunt importante intalnirile, dar ma refeream la intalnirile pe platou, profesionale, cu regizori sau actori cu care sa lucrezi. Nu cred - sau mai bine spus nu imi place sa imi construiesc cariera pe relatii facute la restaurant sau la serate, ci pe relatii solide, nascute si verificate pe platourile de filmare.

Rep: Care sunt asteptarile tale?

D.B.: Nu am asteptari foarte mari, sunt foarte relaxat. Nu cred ca de aici va veni neaparat lansarea mea pe plan mondial. Cred ca lansarea mea pe plan mondial s-a facut cu filmele romanesti in care am jucat si va fi sustinuta in continuare, odata cu lansarea filmului lui Peter Weir.

Sursa: MEDIAFAX