Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: criza economica, criza financiara, Romania

Criza economica poate reprezenta o oportunitate pentru Romania, pe fondul deficitelor cronice care exista in infrastructura, farma sau servicii financiare, apreciaza Roberto Musneci, fost CEO al GSK, acum partener in cadrul unei firme de lobby si consultanta. Iar piata farma va ramane la o crestere de peste 10% in acest an, in ciuda crizei.

Cum comentati scaderea bugetului pentru Sanatate, in conditiile in care avem unul dintre cele mai reduse niveluri din Europa?
 
Exista o usoara crestere a bugetului in lei, dar este un buget care va solicita o abordare de solidaritate sociala. Cred ca prin aceasta schimbare de calcul al preturilor, care induce o reducere a preturilor medicamentelor de pana la 15%, o crestere in volum va fi sustenabila. Nu va fi un an usor, ci greu, dar este stabilita o strategie.

Nu vreau sa spun ca reducerea preturilor este o masura pozitiva in sens absolut. In situatia in care avem o criza financiara care ne pune in fata probleme dificile si in momentul in care avem aceleasi nevoi ca si in 2006, mi se pare ca aceasta propunere trebuie testata. Se vor reconsidera anumite prevederi, pentru ca trebuie sa fie sustenabile si pentru business, nu sa ajungem la o spirala a preturilor, care sa creeze dificultati companiilor. Sunt sigur ca, in trei-patru luni, se vor reconsidera anumite masuri. Dar pentru moment este o baza de lucru careia trebuie sa i se acorde credit.
 
Ce reajustari ar putea aparea?
 
Trebuie sa vedem daca se creeaza o stabilitate la nivel de preturi sau se creeaza o spirala. Daca toate preturile se deplaseaza corespunzator, sau daca apar anumite anomalii.
 
Ati lucrat si in cadrul unui producator, GSK, acum sunteti director non-executiv la un distribuitor. S-a vorbit despre partajarea echitabila a marjelor pe lant. Cum trebuie facuta aceasta?
 
Pentru un distribuitor laitmotivul este eficienta operationala, pentru ca vorbim despre volume. La nivel de producator international, este riscul de cercetare. Acolo, provocarea este de a dezvolta produse cu adevarat inovatoare.
 
De fapt, exista si o alta interpretare a schimbarilor recente de reglementare: daca vom castiga resurse printr-o asemenea manevra, acestea trebuie dedicate unui acces mai larg, intrucat avem oameni care au nevoie de acces la medicamente si tehnologii noi. Este vorba despre cancer de san, de col uterin, despre Parkinson, leucemie etc. Aici avem produse cu cost mai ridicat, dar acesta se justifica in raport cu riscul de cercetare. Asta este realitatea. Daca vom castiga bani cu boli mai simple, care pot fi tratate eficient cu generice, putem sa gasim resurse mai mari pentru medicamentele inovatoare.
 
Din cele ce ati spus, sa ne asteptam la o dominatie a Roche ca lider in piata farmaceutica locala?

Cititi in continuare: http://www.standard.ro