Tags: diverta, carti, criza economica
Dragii mei,
Suntem la începutul unei crize a cărei durată şi adâncime sunt greu de prevăzut. Dar o simţim deja din plin. Sunt magazine Diverta care vând cu 30-40 % mai puţin decât anul trecut şi în medie suntem cu 15-20 % sub 2007. La Flaro nu mai vin comenzi de la firmele sub-contractoare ale industriei auto. Ranco a resimţit din plin faptul că toate firmele şi-au tăiat bugetul de cadouri. La Proffice ne-au picat comenzile cu 20 % faţă de 2007 şi vom rămâne probabil şi cu agende în valoare de un milion de ron, pentru că nimeni nu mai cumpără agende?
Încă mai sper că vom reuşi să supravieţuim fără intervenţii majore în viaţa firmei, dar pe zi ce trece, această speranţă este din ce în ce mai plăpândă. Dacă clienţii noştri nu mai au nevoie de noi, dacă nu mai cumpără la fel de multe cărţi şi la fel de multe agende şi nu mai transportă la fel de multă marfă? va trebui să ne adaptăm, să închidem magazine, să reducem schema de personal, să reducem salariile! Cred că ar fi mai bine să câştigăm toţi mai puţin, decât unii să rămână fără job, fără venituri! Vom vedea, în 2009, capacitatea noastră de solidaritate.Împreună ne-ar fi mai uşor!
Poate este momentul să revenim la valori intrinseci ale existenţei noastre: prietenie, comunicare, meditaţie? Să încercăm să suferim cât mai puţin de pe urma unui consum redus - până la urmă o maşină mai mare nu ne face la fel de fericiţi ca zâmbetul unui copil!
Găsiţi oportunitatea în criză: citiţi, scrieţi, jucaţi-vă! Nu costă mult.
La Mulţi Ani!
Octavian Radu,
Preşedinte RTC Holding