Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: marketing, plan de merketing, strategii de marketing, vanzari, afaceri

Marketingul dumneavoastra va aduce bani sau necazuri?

Majoritatea eforturilor de marketing nu au rezultatul dorit nu din cauza a ceea ce nu avem, ci din cauza modului in care abordam oportunitatile care se ivesc.

Iata in continuare o lista continand 10 dintre cele mai des intalnite erori de marketing:

1. Lipsa unui plan de marketing

Eroarea primordiala in marketing este aceea de a nu avea un plan de marketing. Acesta nu trebuie sa fie foarte complex. Din contra, de multe ori, un plan scurt si la obiect se dovedeste a fi mult mai potrivit.

Important este sa descrie profilul clientilor: cine sunt acestia si ce puteti face pentru a-i determina sa va cumpere produsul ori serviciul. Cum ii puteti contacta si care sunt cele mai bune cai de comunicare cu ei.
 
2. Lipsa unui buget de marketing

Ei bine, trebuie sa aveti unul, indiferent cat de mare sau mic este! Veti avea nevoie sa cheltuiti timp si bani pentru ca oamenii sa ajunga sa va cunoasca afacerea.

3. Neintelegerea importantei relatiei cu clientul

Cele mai multe companii se concentreaza exclusiv pe realizarea de vanzari, fara sa mai ia in calcul crearea si dezvoltarea unei relatii cu clientii.

Ganditi-va: va goliti de fiecare data buzunarele si nisipul din clepsidra pentru a convinge fiecare nou client sa va cumpere produsul sau serviciul.

Trebuie deci sa calculati: este mai bine sa aveti 5 clienti care se intorc la dumneavoastra de 10 ori pe an sau 50 de clienti noi, in fiecare an, care cumpara o data si apoi nu se mai intorc?

4. Lipsa unei baze de date despre clienti

Asezati toate numele si datele de contact intr-o baza de date, astfel incat sa fiti gata oricand sa comunicati cu clientii dumneavoastra. Utilizarea unui numar de telefon sau a unei adrese de e-mail apartinand unui client este mult mai putin costisitoare decat investitiile dincolo de necesar in publicitate.

5. Lipsa feed-back-ului

In clipa in care clientul iese pe usa, puteti spune cu precizie daca este ultima oara cand il intalniti?

Nu uitati: daca a plecat satisfacut, atunci probabilitatea de a se intoarce este extrem de ridicata. Iar, daca s-a intamplat sa plece nesatisfacut, ar fi foarte util sa stiti ce anume l-a nemultumit, pentru ca intotdeauna este vorba despre o eroare a dumneavoastra. Doar asa veti putea evita repetarea acelorasi greseli.

6. Omiterea analizei detaliate a vanzarilor

Daca doriti sa elaborati o strategie de marketing eficienta si care sa nu va arda la buget, trebuie sa cercetati caracteristicile fiecarei vanzari.

Sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le aflati:

- unde si cand a aflat clientul despre dumneavoastra;
- cine sau ce l-a indreptat catre dumneavoastra;
- cati bani a cheltuit clientul;
- cate produse/servicii a cumparat;
- care este frecventa cu care cumpara de la dumneavoastra.

Fiti un analist agresiv al vanzarilor: aceasta va economisi foarte multi bani! Puteti realiza sondaje la cumparare sau puteti afla informatiile pe care le cautati interactionad cu clientul, in cadrul unei dicutii libere.

Recompensati-i pe cei care va recomanda cunoscutilor. Folositi din nou o reclama care a avut succes. Premiati-i pe cei care cumpara in mod frecvent de la dumneavoastra.

7. Neatasarea altor produse/servicii la cele de baza

Incercati in permanenta sa propuneti, sa vindeti si mai mult clientului. Adaugati produse noi la punctele de vanzare sau, daca vindeti un serviciu, ganditi-va sa oferiti servicii noi, mai multe si in baza unor contracte de lunga durata. Vindeti produse/servicii complementare celor de baza, care deja au un nume pe piata.

8. Lipsa recomandarilor

Aceasta este o strategie extrem de simpla, dar si extrem de neglijata. Sugerati-le clientilor sa va recomande familiei si prietenilor sau, de la caz la caz, in functie de relatia cu fiecare client, solicitati-le nume si date de contact. Ar fi foarte bine chiar sa le oferiti comisioane sau discount-uri in cazul in care va aduc alti clienti.

9. Omiterea folosirii tehnicii ?Iata ce spun clientii nostri?

Cu siguranta, nimeni nu doreste sa fie ?porcul de Guineea? in cazul unui nou produs sau serviciu. Cum puteti sti daca este bun sau nu? Daca va simtiti nervos atunci cand incercati ceva nou, fiti sigur ca si cumparatorii au acelasi sentiment. Solidificati-le increderea oferindu-le spre lectura scrisori reale de multumire primite de la alti clienti.

10 . Lipsa studierii marketingul

Marketingul nu este o stiinta exacta, insa dispune de o istorie bogata de succese si esecuri. Invatati din acestea! Ce au facut predecesorii bine/rau?

Vorbiti cu alti oameni de afaceri. Discutati cu cei care lucreaza in sectorul dumneavoastra de activitate. Una dintre garantiile cele mai bune ale infrangerii este aceea de a fi prea plin de sine pentru a apela la sfatul si consilierea unor veterani/specialisti ai domeniului. Cititi cartile acestora. Urmati-le exemplele.