Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: marketing, marketing agresiv, reclame

Este un lucru destul de greu de definit, dar pe care il recunoastem imediat atunci cand il intalnim. Este acel gen de marketing care depaseste cu buna stiinta anumite limite si face discriminari evidente in functie de rasa, sex sau religie. De exemplu, este evident ca barbatii sunt atrasi imediat de imaginea unei femei frumoase (din acest motiv femeile frumoase apar in mai toate reclamele pentru produse masculine).

Probleme apar insa atunci cand clipurile publicitare le prezinta in posturi denigrante - complet ignorante in probleme tehnice sau reduse la statutul de servitoare ale barbatilor - ignorandu-se faptul ca de multe ori femeile sunt cele care cumpara produse pentru partenerii lor. Dar nici barbatii nu scapa: sunt numeroase reclamele in care ei apar ca niste impiedicati, incapabili sa gateasca o mancare sau sa se ocupe de ingrijirea copiilor. Apoi, chiar daca nu sunt la fel de numeroase, exista si productii care iau in deradere apartenenta la un grup etnic sau religios.

Poate ca asemenea reclame reusesc in mod eficient sa atraga atentia publicului, dar asta nu inseamna neaparat vanzari mai mari. Un studiu intreprins in S.U.A. privind comportamentul consumatorilor arata ca un clip care creeaza emotii negative - dezgust, teama sau furie - va indeparta publicul de produsul respectiv, intr-o reactie normala de evitare a sursei de emotii negative. Acelasi studiu releva faptul ca disponibilitatea maxima pentru receptarea unui mesaj publicitar apare atunci cand acesta este transmis intr-un context care prezinta o familie fericita, o mama cu copii ei, un grup de prieteni. De asemenea, un foarte bun raspuns se obtine si cand este promovat un produs nou. Creierul este dornic sa invete, sa afle lucruri noi si in acest proces de invatare produce dopamina, aceeasi substanta pe care o produce si cand este stimulat de imagini cu mancare sau de imagini cu continut sexual.

Concluzia ar fi ca eficienta marketing-ului ofensiv lasa mult de dorit. Cand sunt atatea lucruri care ii fac pe oameni sa se simta bine, de ce sa iti asumi riscul sa ii faci sa se simta prost?

www.ideideafaceri.ro