Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: marketing, carti marketing, greseli in marketing, vanzari

Exista 10 greseli pe care le poti face frecvent in marketing:

1. Sa presupui ca nu ai nevoie de marketing.
Coca-Cola este, de departe, cea mai faimoasa bautura racoritoare din lume, dar compania producatoare continua sa bage, in fiecare an, zeci de milioane de dolari in marketing. Degeaba ai un produs foarte bun daca lumea nu stie ca existi. Orice afacere trebuie promovata in mod constant si agresiv, altfel esueaza.

2. Sa crezi ca ai nevoie de multi bani pentru marketing.
Jay Conrad Levinson, in best-seller-ul sau Guerrilla Marketing Attack, enumera peste 100 de modalitati de a-ti face reclama, dintre care 50 nu te costa nimic. O modalitate interesanta este sa cultivi bune relatii cu presa: un mic articol, bine scris, poate avea acelasi efect ca un calup publicitar de o jumatate de pagina.

*******************************************************************************
Cum sa fii propriul tau consultant in management:

Dezvaluiri din interiorul fortaretei!

>>> clic aici pentru detalii<<<
*******************************************************************************


3. Sa te adresezi cui nu trebuie.
A spune ceva tuturor e egal cu a nu spune nimic nimanui. Segementul-tinta trebuie sa fie cat mai ingust si sa contina numai acei oameni care au nevoie de produsul sau serviciul tau. Rolul reclamei este mai degraba sa reaminteasca decat sa impresioneze. Repetitia este cheia succesului.

4. Sa confunzi imaginea cu identitatea.
Comunica in primul rand identitatea, nu imaginea. Clientii trebuie sa afle mai intai ce oferi si unde te pot gasi. Ulterior te poti ocupa si de constructia unei imagini.

5. Sa iti subevaluezi produsul.
Fii competitiv, fii agresiv, dar in nici un caz nu-ti vinde marfa cu mai putin decat face. Clientii nu iti vor aprecia produsul sau serviciul daca tu insuti nu faci acest lucru.

6. Sa nu cauti sa obtii reactii de la clienti.
Ori de cate ori inchei o vanzare, suna-l pe client dupa cateva zile si intreaba-l daca este multumit. Roaga-l sa-ti spuna cum ai putea sa-ti imbunatatesti produsul/serviciul si analizeaza cu toata seriozitatea fiecare sugestie. Daca iti asculti clientii si faci ceea ce-ti spun ei, nu ai cum sa dai gres.

************************************************************************************

Instruire pas cu pas - Vanzarile - Cum sa faceti clientii sa semneze:

Prima prioritate a personalului din Vanzari este transformarea intalnirilor cu clientii in comenzi ferme. Momentul crucial si cel mai delicat este finalizarea tranzactiei. Fata-n fata cu clientul dumneavoastra, incepeti discutia, respectiv negocierea. Sunteti insa un "killer" sau un "sentimental"?

>>> clic aici pentru detalii <<<

************************************************************************************

7. Sa nu-ti fixezi scopuri clare.
Defineste exact rezultatul pe care vrei sa il aduca actiunea ta de marketing ? vrei sa informezi, sa educi, sa distrezi sau sa convingi? Orice banut cheltuit cu marketingul trebuie privit ca o investitie, asa ca urmareste permanent cat de eficienta este aceasta investitie. Intotdeauna cand te contacteaza un client intreaba-l cum a aflat de produsul/servicul tau. Astfel vei putea sa iti dai seama care mijloc publicitar (fluturas, brosura, anunt de mica publicitate, spot radio etc.) este cel mai potrivit pentru afacerea ta.

8. Sa nu oferi informatii suficiente.
Atentia cititorilor scade dupa primele 50 de cuvinte, dar cei interesati doresc adesea mai multe informatii. Din acest motiv, structureaza-ti textul in doua sau mai multe parti. Prima parte trebuie sa fie scurta, vizibila si sa raspunda la principalele intrebari (ce produs/serviciu se ofera, care sunt avantajele pentru consumator), iar a doua parte, mai detaliata, trebuie sa aduca suficiente informatii suplimentare pentru ca cititorul sa poata lua o decizie in cunostinta de cauza.

9. Sa nu gandesti pe termen lung.
Probabil nu vrei sa iesi din afaceri maine. Ca urmare, orice actiune de marketing trebuie sa o planifici pentru o perioada mai lunga de timp. Pentru a-ti realiza materialele de promovare (brosuri, pliante) trebuie sa colaborezi cu un designer, cu o minitipografie, cu diversi alti prestatori de servicii; incheie contracte pe termen lung si cauta sa obtii orice reduceri posibile.

10. Sa schimbi mijloacele de promovare prea devreme.
Cea mai frecventa greseala este sa schimbi prea devreme datele campaniei tale de marketing: tema, formatul sau suportul publicitar folosit. Este o greseala atat de mare incat ar trebui pusa in capul listei. Exact atunci cand ai inceput sa te plictisesti de campania ta de marketing, publicul incepe sa te recunoasca, sa stie cine esti si ce oferi. In loc sa dai o noua fata campaniei tale pe piata, cheltuieste-ti banii repetand mesajul, iar si iar si iar.

Articol preluat din Revista Omului de Afaceri.
Pentru a va abona la aceasta revista GRATUITA click aici!