Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: engleza online, japonia, limba spaniola, abilitati, esantion, export, china

Toata lumea cunoaste stereotipurile porivind strainii vorbitori de engleza: scandinavii sunt surprinzator de fluenti, in timp ce japonezii au ramas mult in urma, desi cheltuiesc miliarde de yeni pe educatie. Un nou studiu citat de The Economist confirma o parte din aceste stereotipuri.

Dar apar si surprize. Education First, o companie de predare a limbii engleze cu scoli de limbi straine in 51 de tari, a organizat cea mai mare testare a cunostintelor de limba engleza de pana acum: aproape doua milioane de oameni, din 44 de tari, au dat teste de limba engleza identice online.
 
Cel mai bine s-au descurcat cei din Norvegia, Olanda, Danemarca, Suedia si Finlanda. Pe ultimul loc au fost Panama, Columbia, Tailanda, Turcia si Kazakhstan. Daca vorbim de regiuni, America Latina este, de departe, cea mai slaba vorbitoare a limbii engleza, desi nicio tara africana nu a reusit sa adune un numar suficient de persoane pentru a trece de pragul minim de participanti.
 
Acesta nu este un studiu controlat statistic: subiectii au dat testul online de buna voie, pentru ca erau interesati sa-si testeze abilitatile. Media de varsta este mica. Philip Hult, seful de la EF, spune insa ca acest esantion prezinta rezultate similare cu cele ale studiilor de mai mica amploare ale British Council.
 
Exista cativa factori care sunt corelati abilitatilor de vorbit/scris/citit in limba engleza: tarile dezvoltate se descurca, in general, mai bine. Tarile dezvoltate si mici se descurca si mai bine: cu cat este mai mare numarul de vorbitori ai limbii principale a unei tari, cu atat mai scazut este nivelul acestei tari la engleza. De aceea scandinavii sunt fruntasi: suedeza nu se prea vorbeste in alta parte in afara de Suedia.

In acest fel se poate explica si de ce Spania e pe ultimul loc din Europa de Vest si de ce America Latina este regiunea cu cele mai scazute abilitati: rolul spaniolei ca limba internationala scade capacitatea de absorbtie a populatiei fata de engleza.
 
Tarile care exporta mai mult sunt mai bune la engleza, desi nu se poate spune exact care este factorul declansator: Malaezia e pe primul loc in Asia la limba engleza si pe sase in lume la tarile dependente de export.
 
Modul de predare are si el un rol important, ca si varsta la care se incepe invatarea. Este bine sa se inceapa de la o varsta frageda, desi nu prea frageda. Studiul spune ca, intre 1984 si 2000, Spania si Italia au inceput predarea catre clase de copii cu varste intre opt si 11 ani si au avut rezultate mai slabe decat Olanda si Danemarca, unde copiii aveau varste intre 10 si 12 ani. Metodele de predare trebuie si ele luate in considerare, Hult spunand ca japonezii se bazeaza mult prea mult pe memorare.
 
Un rezultat surprinzator este acela ca India si China sunt una langa alta (pe locurile 30 si 29 din 44), in ciuda reputatiei Indiei de tara anglofona.

Alina Negrutiu