Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: inventie, bani, pila

Inventia romaneasca care ar putea revolutiona omenirea!

Nu stiu daca in ultima perioada a mai scris cineva despre cum ar putea tara noastra sa faca bani! Bani dintr-o inventie existenta inca din anul 1950. Sau chiar daca a mai scris cineva, oricum a fost in  van. Cum probabil vor fi si randurile mele! Le va lua vantul si le va duce departe, departe in Univers!

Pe 28 noiembrie 2010 s-au implinit 140 de ani de la nasterea inventatorului roman Nicolae Vasilescu - Karpen, cel care in 1950 a inventat "Pila termoelectrica cu temperatura uniforma". Pila lui Karpen furnizeaza energie de 56 de ani, fara intrerupere.  Aparatul este, de fapt, un perpetuum mobile, un dispozitiv care genereaza energie la nesfarsit fara interventie din exterior. Unii spun ca perpetuum mobile nu poate exista. Dar el exista...!

Este totusi extraordinar ca pe 9 ianuarie 2011, la emisiunea "Coast to Coast AM" - un Radio Show din ce in ce mai popular in SUA si receptionat foarte bine si in Canada - s-a vorbit elogios despre pila Karpen si despre autorul ei. S-a amintit ca ea a fost patentata in 1922 si ca a fost construita la Bucuresti. S-a mentionat si ca ea functioneaza fara incetare de la fabricarea ei!

Si intr-adevar asa este! "Pila" a fost brevetata in 1922. De fapt este vorba despre "doua pile electrice legate in serie, care pun in miscare un minimotor galvanometric. Acesta, la randul sau, misca o paleta conectata la un intrerupator. La fiecare jumatate de rotire, paleta deschidea circuitul, pentru ca la a doua jumatate de rotatie sa-l inchida. Timpul de rotatie al elicei era calculat in asa fel incat pilele sa aiba timp de reincarcare, respectiv pentru refacerea polaritatii in perioada cat circuitul este deschis. Pila Karpen are electrozi din aur (lucios) si platina neagra (poroasa) cufundati in acid sulfuric de inalta puritate."  O astfel de pila de proportii ar putea alimenta o nava spatiala. Va dati seama...!

Parerile specialistilor sunt insa impartite: unii afirma ca pila nu poate exista pentru ca pune sub semnul intrebarii principiu al doilea al termodinamicii, altii afirma ca, in realitate, pila nu contravine acestui principiul. Concluzia celor din urma ar fi ca pila Karpen functioneaza folosind exclusiv energia termica a mediului ambiant.

Daca o alta tara ar dispune de aceasta veche inventie, ar perfectiona-o si, cu siguranta, ar obtine cea mai mare inventie a omenirii. Pila Karpen ar putea fi o baterie inepuizabila pentru orice produs electronic: cum ar fi, de exemplu sa ai un laptop fara incarcator, cu o baterie care sa te tina vesnic? Sau un telefon mobil? Eu as fii foarte fericita sa nu mi se mai descarce bateriile de la jucariile baietelului meu!

Concluzii

Pila Karpen  ar rezolva definitiv setea de energie a civilizatiei actuale.

Se crede  ca este folosita, nedovedit insa, de agentii spatiale si in aplicatii militare.

Locul unde se afla pila Karpen se banuieste a fi seiful Muzeului National Tehnic "Profesor inginer Dimitrie Leonida"  din strada General Candiano Popescu nr. 2 (intrarea se face prin parc).

Oare mai este ea in seiful muzeului...? Oare se poate estima, in bani, valoarea acestei inventii?

Despre Nicolae Vasilescu - Karpen:

S-a nascut la Craiova, pe data de 28 noiembrie 1870.
Urmeaza Colegiul "Carol I".

Isi continua pregatirea la Scoala Nationala de Poduri si Sosele din Bucuresti pe care o absolva in 1891, ca sef de promotie, la aproape 21 de ani.

Lucreaza timp de 3 ani ca inginer la Serviciul de Lucrari Publice. Apoi pleaca la Paris, unde frecventeaza Scoala Superioara de Electricitate, pe care o absolva in anul 1900 si, in paralel, urmeaza cursurile Universitatii, Facultatea de Stiinte, care il licentiaza in 1902 in specialitatile fizica, mecanica si matematica.

In 1904 obtine titlul de doctor in fizica cu teza "Recherches sur l'effect magnetique des corps electrises en mouvement", sustinuta la Sorbona. In acelasi an devine profesor al Universitatii din Lille, la catedra de Electrotehnica.

Un an mai tarziu, in 1905, se reintoarce in tara si inaugureaza cursul de "Electricitate si Electrotehnica" la Scoala Nationala de Poduri si Sosele din Bucuresti. Face studii si proiecte pentru ca aceasta scoala sa fie transformata in Scoala Politehnica. Este rector al acestei institutii universitare timp de 20 de ani, pana in 1940.

La 5 iunie 1919 devine membru corespondent al Academiei Romane, pentru ca pe 6 iunie 1923 sa devina membru titular si membru de onoare al Societe francaise des electriciens.

1941 este anul in care i se acorda titlul de Doctor Honoris Causa al Politehnicii bucurestene.

Pe 2 martie 1964, la Bucuresti, savantul se stinge lasand in urma sa o vasta opera stiintifica, si astazi exploatata fara a fi insa recunoscuta.

ALTE INVENTII ROMANESTI IMPORTANTE

1858 - Bucuresti - primul oras din lume iluminat cu petrol si prima rafinare a petrolului
1880 - Dumitru Vasescu - construieste automobilul cu motor cu aburi
1886 - Alexandru Ciurcu - construieste prima ambarcatiune cu reactie
1895 - D. Hurmuzescu - descopera electroscopul
1904 - Emil Racovita - fondatorul biospeologiei
1906, 18.03 - Traian Vuia - avionul cu tren de aterizare pe roti cu pneuri; cu "Vuia I" acesta reuseste prima decolare fara sa foloseasca niciun mijloc ajutator, numai cu aparate aflate la bord (in fapt, primul avion din istorie).
1906 - A.A. Beldiman - aparatul hidraulic cu dalta de percutie pentru sondaje adanci
1910 - Tache Brumarescu - masina de taiat sulf
1918 - Gogu Constantinescu - intemeiaza o noua stiinta: sonicitatea
1920 - Gheorghe Botezatu - a calculat traiectoriile posibile Pamant - Luna, folosite la pregatirea programelor "Apollo" (al caror parinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost si seful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei "Apollo" care a dus primul om pe Luna.
1921 - Aurel Persu - automobilul fara diferential, cu motor in spate (de forma "picaturii de apa")