Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

e-@altfel Romania
Acasa | Luni - Ziua Cuvantului | Marti - Ziua Actiunii | Miercuri - Ziua Organizarii | Joi - Ziua Armoniei | Vineri - Ziua Memoriei | Contact
 
Site afiliat Manager.ro
 



Tags: idei de afaceri, afacere, intreprinzatori

Oricine a fost vreodata entuziasmat de o idee de afacere si s-a hotarat sa o puna in practica stie ca, intr-o astfel de situatie, esti imediat inconjurat de o armata de binevoitori care se grabesc sa-ti spuna ca ideea ta nu este valabila si ca mai bine sa renunti cat mai e timp si n-ai inceput inca sa pierzi bani cu ea.

Si deranjant e faptul ca respectivii binevoitori nu sunt niste intreprinzatori harsaiti intr-ale afacerilor, pe care experienta i-a invatat sa aprecieze, cu o mare doza de corectitudine, potentialul unei anumite oportunitati. Nu, ei sunt doar niste oameni fara nici o tangenta cu lumea afacerilor, speriati si fara initiativa, care, prin atitudinea lor negativa vis-a vis de afacerea ta, nu fac decat sa-si exprime propriile spaime legate de demararea unei afaceri.

Si trebuie sa ai nervi de otel pentru ca, stand de vorba cu un astfel de om, sa nu devii si tu, la randul tau, speriat si lipsit de initiativa.

In cartile si revistele de afaceri din toata lumea sunt publicate periodic teste care iti arata daca ai sau nu stofa de intreprinzator. Si in toate aceste teste exista o intrebare care suna cam asa: "Parintii dvs. sau persoanele din anturajul dvs. au facut sau fac afaceri?"

Prima data cand am citit un asemenea test, acum vreo 15 ani, n-am inteles rostul acestei intrebari. Ma gandeam: "Ce conteaza daca parintii mei au facut sau nu afaceri? Doar testul mi-l fac mie - ma intereseaza daca eu am stofa de intreprinzator, nu altcineva."

Mai tarziu insa, cand am descoperit cat de mult depinde succesul in afaceri de felul in care ai fost invatat sa gandesti, de atitudinea pe care ti-au insuflat-o parintii sau anturajul, intrebarea mi s-a parut cat se poate de pertinenta.

Ca sa poti sa faci anumite lucruri in viata trebuie sa ai atitudinea potrivita pentru a face acele lucruri. Nu-ti va fi usor, de exemplu, sa-ti asumi riscuri (o conditie esentiala pentru reusita in afaceri) daca ai fost crescut in ideea ca nu trebuie sa-ti asumi niciodata riscuri.

Nu-ti va fi usor, spuneam, dar nici imposibil. Pentru ca, desi nimeni nu poate schimba felul in care a fost crescut, oricine poate decide cum va "creste" de acum incolo.

Mihai Balescu

Intra in afaceri cu ciuperci!
Click aici!